Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Attacker i ytvattnet

Publicerad 2013-08-22 19:34:34 i Allmänt,

Eric:Jag tänkte bara flika in med ett mycket användbart tips nu på sensommaren. Detta är något som jag märkt är mer effektivt än något annat så här års. Anledning till varför denna metod är så effektiv har jag ingen aning om men fungerar gör det. Kanske har det något att göra med temperaturen i vattnet? Syrehalten i ytvattnet? Eller så är det grumligheten i vattnet som gör gäddan aktiv?. Jag vet som sagt inte vad det beror på så sluta pressa mig med dessa meningslösa frågor.

 

Taktiken är i alla fall att sicksacka en popper mellan växtlighet utan att rycka hem den som brukligt är. Bara veva in den i ytan relativt långsamt och kombinera med ett och annat spinnstop. Gäddorna inne i växtligheten behöver oftast lite mer tid för att attackera då betet lätt försvinner utom synhåll så dra ned på tempot vid inhämtningen. Det brukar även vara som mest effektivt när vinden är frånvarande och ytan ligger orörd.

 

Av mina 15 senast gäddor är säkert 9 fångade på denna metod. Jag var också ute för några dagar sedan och fiskade enbart med denna metod och delar av resultatet kan ses på bilderna där samtliga är fångade på denna enkla men sjukt effektiva metod. 4 landade gäddor inom loppet på en timma. Lycka till! Mvh Team snipa.

 Glöm aldrig att praktisera C&R om inget annat krävs på grund av skador eller dylikt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela