Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Vätternturen

Publicerad 2013-10-31 19:55:52 i Allmänt,

Anthon: Som ni vet nu så var jag ute och trollade i Vättern. Det gick, enligt mig bra, då vi totalt fick sex stycken fiskar. Vi var tre personer och turades om att drilla de fiskar som nappade. Jag, som aldrig hade gjort något liknande, hade inte den bästa tekniken men lärde mig succesivt under dagen med coaching av kaptenen. Laxen hade nog inte riktigt hunnit ner till det stället där vi fiskade. Däremot så nappade det röding och öring. Den största rödingen som drogs upp, blev min tillsammans med en av öringarna.

Efter att ha varit ute exakt hela dagen, kom jag i alla fall hem med min storfångst, en fin röding och en fin öring. Det var för övrigt den allra första gången jag var fiskade lax och då även första gången jag drillade laxfiskar.

Båten var riktigt fin och det gick bra att vara i den hela dagen med pastasallad som proviant.

Efteråt var jag riktigt trött, men väldigt glad och lycklig efter mitt livs första vätterntur. Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att göra om det för det var riktigt roligt och lärorikt.

Förberedelser inför isen

Publicerad 2013-10-29 15:47:00 i Allmänt,

Lasse: Åå vad jag längtar till isen. Vattnet blir allt kallare och kallare, det kommer inte dröja länge tills det blir is på sjöarna, förhoppningsvis. De sista åren har vi verkligen haft bra is och jag hoppas verkligen att det blir lika fin kärnis i år. Jag började faktiskt fiska med angeldon första gången förra vintern och hittills har jag bara dragit upp några gäddor. Som ni säkert har läst gör jag mycket av mitt fiskeredskap själv, inte bara för att man sparar pengar också för att det är riktigt kul om man ser att det fungerar.Jag byggde även i stort sätt mina angeldon själv.

Självbyggd är alltid snyggast.

När jag fiskar på vintern har jag oftast med mig ca.11 angeldon, jag tycker att det räcker när man är själv. Som agn har jag hittills mest använd strömming och makrill, oftast nappar de lite större fiskarna på det och det är lätt att få tag på. Jag fiskar absolut inte med levande agn vi i teamet tycker allmänt att det är djurplågeri, då är det
bättre att få mindre fisk än att ha ett dåligt samvetande för att man plågar djur.

Såhär mycket brukar jag ha med mig när jag är ute på vintern.

Anthon och Eric är inte så ivriga i vinterfisket. Men de har lovat att följa ut med mig minst ett par gånger. Vi hade tänkt fiska i sjöar där vi aldrig har varit innan och kanske på så sätt upptäcka nya sjöar för sommaren. Det bästa med vintern är just det att man har tillgång till nästan alla sjöar och att man slipper hyra båt till sådana ställen man bara vill testa om det är bra eller inte. Det gäller bara att va försiktigt på vintern, isen är oförutsägbar. Mvh Team Snipa

Min första ismetade gädda vägde direkt 6,42 kg och nappade på en makrill.

Älskade bonusar

Publicerad 2013-10-26 19:07:00 i Allmänt,

Eric: I vårt moderna informationssamhälle har människor i regel tid att läsa rubriker, ingresser och kolla på bilder. För att stötta denna mycket positiva utveckling av samhällmässig utbrändhet tänkte jag visa lite fler bilder och inte så mycket text, nu främst på fisk som inte är gädda. Även om vi alltid riktat fisket mot denna art så händer det ibland att vi får fina bonusfiskar även om det händer att vi fiskar specifikt efter gös och abborre ibland.

Abborren nedan tog på en Savage gear Dp spinnare under trolling i vår döda sommarsjö. En sjö så mörk och hummusfärgad att siktdjupet ligger på knappa 30 centimeter, troligtvis är orsaken den höga koncentrationen av mört. Abborrar i denna storlek på cirka 30 centimeter är mycket ovanliga i denna sjö.

Denna fina gös tog Lasse på trolling i skymningen på en vanlig vobbler. Denna fisk var en av de som kom upp när vi faktiskt aktivt sökte efter gös. Det är alltid roligt när man hittar det man letar efter.

Denna abborre tog jag på exakt samma ställe som jag tog mitt personliga rekord på gädda. Det var vi detta ögonblick som vi förstod att det måste finnas stora gäddor där som äter av den grövre betesfisken vilket visade sig stämma två månader senare.

Detta var min första och enda sutare som jag fick som bonusfisk när jag metade mört till gäddmetet. Otroliga krafter i en sådan liten fisk. Faktiskt så mäktigt att jag går i lite specimentankar. Den tvingade metspötoppen ned i vattnet på en meters djup och först trodde jag det rörde sig om en stor abborre men sedan såg jag den gula undersidan i vattnet och gissade på gädda ända tills en skäggprydd tandlös mun möter mig i vattenytan. Med tummgreppet lyfte jag försiktigt upp den och hade ingen aning om vilken art det var förrän jag kom hem och slog upp det.

Denna abborre tog jag förra sommaren och den var 40 centimeter lång och min näst längsta någonsin. Att få ta den på min favorit metod med en popper kändes fantastiskt. Ingenting i världen framkallar sådant adrenalin som den av att få se en stor aborre kasta sig efter ett ytgående bete.

Nedan är bara en snygg bild på en liten gäddas mun. Anthon har också fångat både öring och röding på ett trollingpass i Vättern men det finns det tyvärr inga bilder på. Mvh Team Snipa.

Håvarn diktar

Publicerad 2013-10-24 20:50:51 i Allmänt,

Anthon:
Som ett litet avbrott från allt tjöt
kommer här en dikt om när fisket går trögt

Regnet öser ner
jag vill inte va ute mer

Trollar med lång lina
i hopp om att kunna ta några fina

Jag vill ha fisk
men det är ingen risk

Hör bara deras gnat
om att jag vräker i mig mat

Såklart finns lyckliga stunder
som varar ett par sekunder

Plötsligt vaknar man med ett ryck
och i spöt känns ett knyck
och allas ansiktsuttryck

blir långa och bleka
och någon börjar tveka

Är det en fisk på kroken?
Sa dom såhär i handboken?

Helt orädda
vevar vi in vår gädda

Fotar och mäter
medans jag äter.

Fiska lugnt!
MVH Team Snipa

Bygget av egna paravaner

Publicerad 2013-10-22 20:24:00 i Allmänt,

Lasse: I det här inlägget tänkte jag skriva om självbygget av paravaner. Men först och främst så vill jag säga varför jag bygger mina egna paravaner istället för att bara köpa dem. Jo det är så att sådana kostar uppemot 500 kronor för endast en paravan och det låter inte bara för mycket, det är för mycket! Så jag tänkte varför inte bara bygga egna? En paravan är ett trollingredskap som är till för att skjuta vobblern i sidled, bort från båten helt enkelt. Detta är väldigt bra för att man då kan trolla med fler spön men även för att fiskarna ibland är väldigt skygga och då är det bra om man har betet lite bort ifrån båten. De flesta paravaner väger väldigt mycket men för några år sedan kom det ut en väldigt lätt paravan, nämligen Ghostparavanen. Denna är därför en liknande modell med samma egenskaper som man kan göra enkelt själv.

Först gjorde jag en ritning av de exakta måtten på ett papper. Åt höger ser man utlösaren.

Materialskostnaden för varje paravan jag gjort ligger på ca 30 kr, exklusive utlösare. Kostnaden går inte ens att jämföra med en köpt
Inköp:
Rörisolering
Plexiglas
skruvöglor
Fjäderringar
Snabblim
Beteslås

När du har allt material som står ovan är det bara att börja. Måtten på plexiskivan skall vara 15x10, dessa bitar sågar du bara ut men nån slags såg, Kanterna runt om filar du med en vanlig fil eller sandpapper
2 cm bred är den nedre kanten där plexiglaset är böjt. Vinklen är inte så viktigt, men jag försöker alltid ha 90 grader.

Du värmer upp den delen med en varmluftspistol och när plexiglaset börjar mjukna böjer du biten till ca 90 grader. Jag brukar böja den mot en kant som är exakt 90 grader och sen vänta tills plexit har stelnat. Sedan skär du rörisoleringen i bitar på ca 20-22 cm med en kniv. Framändan vinklar du så du får en liten spets Den limmar du fast på plexiglaset med snabblim. Efter det borras hål för beteslåset och ett hål för själva skruvöglan där utlösaren skall sitta på.

Jag har inte borrat hål än men det är precis sådär det ska sitta!

Fördelen med den här paravanen är just att den väger mindre än de flesta andra paravaner. Största kostnaden hamnar på linutlösaren. Lycka till med bygget! Mvh Team Snipa

Övernaturliga krafter?

Publicerad 2013-10-19 19:09:00 i Allmänt,

Eric:Ett stort förlåt till Jan O och Fisheco men jag och Lasse valde denna lördag att åka ut och fiska själva istället för att följa sändningarna under Pike open. Alla prognoser var värdelösa med snabbt sjunkande temperatur och lite vind samt alla proffsen sade att fisket kunde bli riktigt tufft. Självklart stämde det. Vi hade valt att lägga hela passet i en enda vik där vi hört rapporter om stor gädda men kylan gjorde det svårt att hålla uppe koncentrationen och spinnfisket övergick i trolling då man kan äta samtidigt och fly från kylan och hungern. Efter en lång trend av fisketurer som inte resulterat i något fick jag dock en liten gädda men lättnaden var desto större. Fördelen när det går dåligt är just det att man uppskattar även det minsta hugget.

Men glädjen varade inte länge innan Trollingkungen kvitterade, och ja, jag använder det uttrycket som om det vore en tävling men enligt Lasse gör jag allt till en tävling och varför kämpa emot Lasses stereotypa bild av mig som människa? Därför spenderades dagen med att göra hela fisketuren till en tävling. Evig ära till den man som kunde veva snabbast, tappa flest beten, kasta längst och så vidare.

Tyvärr måste jag också nämna något i detta inlägg som Lasse tvingade mig till. Efter att jag fått min gädda körde vi vidare och Lasse sade att om 20 sekunder så kommer jag få fisk och det visade sig stämma. Ett mirakel från självaste Gud herren själv tror Lasse men räknar man långsamt och flera gånger under varje tur kommer det tillsist att fungera. Det får bli veckans visdomsord från oss. Mvh Team Snipa.

Livefisketävling

Publicerad 2013-10-17 18:11:00 i Allmänt,

Anthon: Äntligen har jag köpt mina lekanden som inte kom med i vår första beställning via internet. Det var en kort dag i skolan, så jag och Eric passade på att åka och hälsa på Lasse under hans prao i en lokal fiskebutik.

Det blev såklart den vanliga sorten, med bra rullning och liten storlek som passar genom mina spööglor.

Jag vill tipsa om Pike Open i Västervik som går nu i helgen och livesänds på YouTube från FishEco’s kanal med start idag kl 19:00, övrigasändningar kommer på fredag kl 12:00 och 18:30, och på lördag kl 12:00, 16:00 och 21:00.

Gäddfisketävlingen i Västervik skall bli spännande att följa. Det skall även finnas möjlighet att ställa frågor under varje sändning om man undrar över någonting. Jag hoppas bara på att de visar lite mer av själva fisket, än vad de gjorde senast. Då åkte de mest runt och intervjuade teamen som tävlade. De hade en intressant diskussion om detaljerade sjökort över mindre sjöar. Det gick i stort sett ut på att privatpersoner (som fiskar mycket i den sjön) åker fram och tillbaka och skannar av sjön. Sedan skall dessa data kunna laddas upp på deras databank för att kunna ge sjökort till många personer. Jag tycker det låter fantastiskt, hade varit perfekt att kunna komma till nästan vilken liten sjö som helst och ha tillgång till ett sjökort över den. Som jag bor hade detta varit rktigt bra att ha, då jag har många småsjöar i närheten.

Trögt fiske

Publicerad 2013-10-15 22:43:29 i Allmänt,

Lasse: Ursäkta för den dåliga uppdateringen av bloggen men på grund av skolan och andra roliga aktiviteter är det inte alltid man hinner att blogga. Men iallafall så var Eric och jag ute och fiskade i lördags och ja, det gick sådär… Eric lovade ju att det skulle bli ett fuktigt eldorado i sitt förra inlägg så förhoppningarna var stora. Vi hade tänkt trolla en stor del av fisketuren inte bara för att jag älskar att trolla nä också för att det hade funkat de sista gångerna vi var ute. Vädret på lördagen var inte ens så dåligt, det vill säga att det blåste perfekt och det var inte allt för mycket sol. Vattentemperaturen låg på 11 grader när Eric och jag började trolla i vår hemliga sjö. Det dröjde inte alls länge innan en fin gädda hade tagit min vobbler. Snabbt och skonsamt tog vi upp gäddan, krokade loss vobblern och släppte i den igen. "Det kanske blir en bra fiskedag" tänkte jag.

Det blev inga bra bilder, det här var den bästa bilden vi hade på gäddan som var 65cm.

Efter vi hade släppt i gäddan fortsatte vi att trolla. Men det ville inte nappa. Dels berodde det nog på att vindriktningen ändrades hela tiden men också på grund av det snabba väderomslaget ifrån fredagen till lördagen. Efter fyra timmar utan en endaste gädda bestämde vi oss för att spinnfiska en stund. Snabbt åkte vi till en liten vasskant, Eric körde med sitt gummiexperiment medans jag bottenjiggade lite. Men det hjälpte inte. Det kändes som om alla gäddor bara hade försvunnit. Dock gav vi inte upp.

Det händer inte ofta att man ser "vasskungen" sitta framför mobilen istället för att fiska men om det nappar dåligt så.

Efter att till och med spinnfisket inte gav några resultat fortsatte vi att trolla. Vi prövade allt Ifrån frivatten till nära kanten, stora vobblers till små vobblers och vi testade även olika djup på dragen. Men det ville bara inte nappa förutom några väldigt försiktiga nafs. Vi åkte till och med till en annan sjö där det vanligtvis alltid nappar men inte den här gången. Så trögt fiske har vi upplevt väldigt sällan. Jag hoppas bara Eric lär sig att inte säga massa saker i förväg så att man blir glad, annars slutar det bara som den här gången och det vill säga frustationer och inga fiskar. Nä jag bara skämtar. Trots allt var det riktigt kul, det gäller bara att ha med de rätta personerna för att det ska bli en lyckad fisketur! Mvh Team Snipa

Svek och inspiration

Publicerad 2013-10-15 21:51:00 i Allmänt,

Eric: Vi har varit flitiga bloggare och publicerat inlägg varannan dag. Men under de senaste dagarna har inläggen uteblivit. Jag vill inte lägga skulden på någon av medlemmarna i teamet. Det är mycket fult att skylla på en person för allt som gått fel när man jobbar i en grupp. Det är nämligen sådant som splittrar grupperingar och omöjliggör samarbeten dock är allt i grunden i princip Lasses fel. Jag vet inte vad som är fel men varje dag fylls av ursäkter till varför han inte kan blogga. Även om hans källa till inspiration är sinande så är min välmående och tänkte därför tipsa om denna kortfilm om en otrolig fiskeupplevelse.

Det är uppenbarligen att denna teknik med större jiggar och frivatten genererar större fiskar i regel än vårt sätt att fiska. Detta är också något som jag i våra vatten vill omsätta i praktiken mer och mer. Men det är detta som är tjusningen med fisket, jakten på ett mål som inte går att uppnå. Att hela tiden få en större fisk eller lära sig allt om fiskens beteende. Och tror man att man kan allt är man alltid långt ifrån fullärd. Mvh Team Snipa.

JAAAAAAAA!

Publicerad 2013-10-09 19:45:04 i Allmänt,

Eric: Denna helg skulle höstkylan förvandlas till ett fuktigt eldorado för gäddan.  I en vecka hade jag laddat upp med nya tackel och modifierade beten där alla de äldre betena fått genomgå flertalet skönhetsingrepp. Jag hade också lovat Lasse lite trolling om han skötte sig och inte blev allt för exalterad. Snabbt fylldes inkorgen på min mobil med medellanden från en alltför uppspelt Lasse.

Efter det inledande spinnfisket som var tillför att dra upp några mindre gäddor för att dagen inte skall kännas bortkastad när vi sedan letade efter de större på frivattnet, blev Lasse i takt med att trollingen närmade sig alltmer en fara för resten av teamet. Under några minuter av en nu fradga tuggande Lasse som kastade ur sig löst sammansatta meningsbyggen där de enda orden som gick att urskilja var vobbler, djup och paravan var krokolyckorna nära förestående. Allt mindre fokus låg på fisket och allt mer på tankar om att behöva spendera resten av söndagen på sjukhuset fyllde våra huvuden.

Jag han precis locka en mindre fisk till hugg när Lasse knappt längre kunde kontrollera hans vilda lustar efter trolling och genom ett spastiskt utfall pekade på motorn och spottade fram några oidentifierbara ord. Jag hängde på min älskade Nilsmaster som jag förlängt med en lång förförisk tail som skall ge betet en större profil vid presentationen. Och resultatet har ni självklart redan sett nedan då ni endast kollar bilderna. Vem läser egentligen texten på bloggar? Men om mina barnbarn någon gång skulle hitta dessa förmultnade rester av sin avlägsna släkting vill jag att de ska veta att morfar/farfar var ute och trollade nära kanten när det plötsligt tog stopp.

En snabb blick på Lasse för att se hans reaktion innan jag förstod att något större tagit min vobbler. Jag kände de tunga huvudskakningarna som är så signifikant för gädda men fajten varade inte länge utan jag pumpade in den fort till båten där saknaden efter den kvarlämnade håven var stor. Men som de proffs vi är landade vi fisken skonsamt med gälgreppet även om jag var livrädd att håvarn (Anthon) skulle klanta till det och jag skulle gå miste om de fantastiska bilder som skulle höja min status som gäddfiskare. Som tur var gick allt smidigt och det är en fröjd att se hela teamet jobba vid en fångst. Utan kommunikation fixar en kameran, en annan tummstock för mätning och en annan krokarna. För att sedan snabbt releasa den. Min näst största gädda i år och någonsin.  Tack till Lasse som fick min 82 centimeter långa fisk likna ett monster på bilderna. Bilden nedan visar också hur lätt det är att få en fisk att se betydligt större ut. Visa lite fingrar och håll den nära kameran.

Ursäktar den dåliga kvalitén på bilden.

Efter detta dröjde det mycket länge till nästa fisk och ingen gädda kom upp på spinn denna dag. Jag tror dock att detta berodde på att fiskarna stod på botten och var ganska sega, jag kunde kört lite saktare utmed botten men jag saknar det tålamodet. Lasse tog dock senare fram det legendariska draget som fångat mer fisk än något annat och det gav också senare under dagen resultat med tre landade gäddor. Jag kanske slår honom i 9 fall av 10 på spinn men när det gäller trolling är han obesegrad.

Mvh Team Snipa.

Måste slänga in en bild på Anthons enda fångst för dagen också.

Dagen före

Publicerad 2013-10-05 11:41:00 i Allmänt,

Anthon: Idag är det dagen före den veckoliga fisketuren. Om man skall tro på väderleken finns det risk för lite nederbörd både idag och imorgon (0 - 0.1 mm). Vinden kommer blåsa åt samma håll med konstant hastighet hela dagen (2 m/s).

Fina fisken som kommer ut på torsdagar på YouTube, bekräftar det vi vet om gäddans beteende. De sade att gäddan kommer in till kanten nu på hösten för att äta upp sig, så imorgon får vi leta efter fisken där. De skall även stå på den kant vinden ligger på mot, för att det är där som vattnet är syrerikt och födan finns.

I övrigt tror jag att vi kommer försöka att köra en del trolling, mest på grund av att det är lättare att hålla sig varm och torr vid trolling nu när det är så kallt ute, men det kommer nog även bli en del vanligt spinnfiske också.

Dessutom skall jag testa min nya jigg som jag precis satt in en skalle i. Skallen väger 5g och totalt väger alltsammans 32g. Det skall bli intressant, om jag kan fiska med den.

Då kroken inte är den största, har jag ett tackel till denna.

Vi får hoppas att den har en okej gång, annars får jag trixa lite med tyngder och grejer så att gången blir bra.

Som Lasse har kommit fram till skall jag inte ta med mig någon saft imorgon, då den verkar ge mig otur i fisket. Jag har hört att bananer skall ha denna effekt, men jag äter inte banan så jag har aldrig varit orolig för detta, men nu verkar det inte bättre än att jag har fått en fiende jag också.

Hursomhelst, skitfiske på er så hörs vi av senare (på måndag om jag inte misstar mig).

Ekosystemets fiender

Publicerad 2013-10-03 13:14:00 i Allmänt,

Eric: Jag blir alltid lika arg och provocerad när jag ser omdömeslösa fiskare som inte återutsätter sina fångster. När jag ser dessa människor av ren okunskap ta livet av en vital del ur den värld sportfisket skall vårda vill jag: 1 Ta makten genom en brutal statskupp. 2 Införa diktatur. 3 Styra vattenvården hämningslöst med hjälp av min armé som finansieras genom skattemedel.

När detta är gjort kommer jag utfärda fiskekort till de som kvalificerar sig. de ansökande måste genomgå svåra tester och ett omfattande kunskapsprov som skall avgöra om denne person är kvalificerad att betala 20 000 kronor i deposition mot utrustning. Pengarna lämnas tillbaka när denne person visat sig uppfylla alla kraven och vårdar sitt fiskevatten enligt avtal.

Det finns ett stort antal undersökningar på C&R på internet och om man är intresserad är det lätt att hitta. Därför kommer jag bara lätt gå in på varför de största gäddorna skall återutsättas alltså alla gäddor över två kilo. Gäddor är topprovdjur och behövs för att hålla balansen i ekosystemet, stora gäddor bär på bra gener som kommer ge fler stora gäddor och stora gäddor tar inte som enligt myten all mat utan är tvärtom viktig för att hålla balansen i vattendragen. Naturen sköter sig bäst utan människans inblandning! Det var videon nedan som inspirerade mig till detta inlägg. Hängivna och ansvarstagande sportfiskare varnas för starkt innehåll. Mvh Team Snipa.

Sommarens facit

Publicerad 2013-10-01 20:06:00 i Allmänt,

Lasse: Den här sommaren har varit väldigt intressant och lärorik om man kollar på fisket. Det har gått bra för vissa och mindre bra för andra. I början av sommaren fiskade vi klassiskt, det vill säga att vi åkte till något näckrosfält, fiskade av stället med ett vassdrag och åkte vidare till nästa ställe. Men efter ett par gånger insåg vi att om vi vill få de lite större exemplaren är vi tvungna att gå upp i betesstorlek och byta fiskeplatser. Eric var faktiskt den förste som vågade ta steget och började experimentera med lite större gummibeten. Jag kommer ihåg första gången Eric testade sitt gummiexperiment, jag var väldigt skeptiskt till att det skulle funka men efter den fisketuren förstod jag att det var ett perfekt drag för våra vatten.

Den här gäddan var en höjdare av sommarens alla gäddor! Gäddan togs på ett av Erics gummiexperiment.

Jag blev så övertygad att jag direkt köpte eget material för bygget av ”gummiexperimentet” och sen dess fiskar till och med jag med denna metod.I början av sommaren trollade vi också mycket, dock blev det allt mer sällan för varje gång vi var ute. Inte bara för att det nappade sämre på trolling men också på grund av att vissa medlemmar i teamet inte tycker om trolling, tyvärr! Det har en anledning till varför jag kallas för trollingkungen. Jag hoppas att det kommer igång med trolling nu igen, nästa tisdag är det nämligen dags för Fishecos livefiske som den här gången skulle handla om trolling.

Därför heter vi Team Snipa.

Som jag redan sa i början så har det gått bra för vissa och mindre bra för andra. Anthons sommarfiske har varit, ja hur ska man säga, väldigt speciellt. Det har helt enkelt inte nappat för honom. Dels tror vi att det beror på att Anthon inte använder samma drag som vi gör men också för att Anthon hellre sitter/ligger längst fram i båten och dricker saft eller äter. Men förra fisketuren hände något som händer väldigt sällan, Anthon fick fisk. Kanske beror det på att Anthon har ändrat sin taktik eller så beror det på att saften har tagit slut.

Ännu en liten snipa.

Men som sagt så ändrade vi inte bara på betesstorleken. Vi började också allt oftare fiska på djupbranter. Vi har redan länge vetat att det finns fler stora gäddor på sådana ställen än i kanten, men aldrig testat det, om inte väldigt sällan. Nu på sommaren var det då dags att testa det lite effektivare. Det gick förvånansvärt bra att fiska på djupbranter, så vi lyckades få några gäddor. Jag tror och hoppas att vi fortsätter med det tills nästa fiskesäsong, men ännu är den här inte slut. Skitfiske på er alla, det gäller även er Anthon och Eric. Mvh Team Snipa

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.