Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Årsredovisning

Publicerad 2013-12-30 17:57:00 i Allmänt,

Eric:Många minnesvärda händelser har inträffat 2013. Världens alla undergångssekter har levt i ständig förväntan och haft sitt bästa år sedan det föregående med antika almanackor och dess tvära slut. Tyfoner i Filipinerna, inbördeskrig med kemiska vapen i Syrien, Mexiko blir fetaste landet i världen, Nelson Mandela dör, ständiga brister i det demokratiska och det parlamentariska systemet, avlyssningsskandaler och ökad fascism och extremism i Sverige. Viktigare att minnas är dock det som skett inom Team Snipa.  

Tillskillnad från andra bloggar kommer jag sammanfatta året på endast 100 ord. Den meningen ingår i de orden vilket betyder att jag med den och denna mening där jag förklarar redan slösat bort ungefär 35 ord. Aldrig förr har vi fiskat i sådan stor utsträckning. Sommaren resulterade inte i några större fiskar utan bara i en sämre ekonomi. Jag kom med tanken på att starta en blogg vilket resulterade i kränkningar och hånskratt med följdes senare av ambition. Jag har investerat och Lasse lika så i nya kraftigare spön. Jag har slått mitt rekord på gädda i både antal, längd och vikt.
En kort sammanfattning av året var det. Nästa år behöver jag hitta ett jobb så ytterligare tusenlappar kan spenderas på nya redskap vars tillkomst säkert kommer resultera i flera stora gäddor som de multinationella företagen lovar. Lasse måste lära sig känna skillnad på plastpåse, fågel och gädda.  Och Anthon måste sluta dricka söta drycker under fiskepassen och istället stå beredd med håven. Ett gott nytt år önskar redaktionen i Team Snipa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela