Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Gummiband

Publicerad 2013-11-07 18:37:00 i Allmänt,

Anthon: Jag har tyvärr inte varit ute och fiskat på ett tag nu, så jag har ingen spännande fiskehistoria att berätta. Däremot har jag idag ett litet tips som jag kom att tänka på när jag åkte hem med bussen idag. Gummiband är ju en väldigt bra och smidig grej, och otroligt användbart inom fisket. Det finns hur många olika saker som helst man kan använda dem till.

 

Det vanligaste skulle jag tro är för att hålla ihop de olika spödelarna i delade spön. Jag använder mig själv endast av denna metod. Även metrev som virats upp på sin vinda kan hållas på plats med ett litet gummiband som hjälp.

Jag använder mig av syrrans hästsnoddar som egentligen är till för att styla hästars man. Dom är bra för de är små i storleken och torkar inte så lätt efter att de har blivit lite blöta. Jag tror att det är sådana här.

Flera wobblers i ett och samma fack har lätt för att trassla ihop sig, så på en del ställen i min låda har jag även buntat ihop krokarna med dessa små fina gummisnoddar. Detta ger mindre kroktrassel bland dragen och man kan lätt plocka upp det önskade draget.

 
 
 

Jag använder även dessa gummiband till att hålla min tafs på plats utmed spöt så att den inte böjs eller viks under transport eller förvaring.

 

Detta är bara ett par stycken av alla saker ett gummiband kan hjälpa till med, hoppas att det varit till nytta och gett inspiration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela