Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Älskade bonusar

Publicerad 2013-10-26 19:07:00 i Allmänt,

Eric: I vårt moderna informationssamhälle har människor i regel tid att läsa rubriker, ingresser och kolla på bilder. För att stötta denna mycket positiva utveckling av samhällmässig utbrändhet tänkte jag visa lite fler bilder och inte så mycket text, nu främst på fisk som inte är gädda. Även om vi alltid riktat fisket mot denna art så händer det ibland att vi får fina bonusfiskar även om det händer att vi fiskar specifikt efter gös och abborre ibland.

Abborren nedan tog på en Savage gear Dp spinnare under trolling i vår döda sommarsjö. En sjö så mörk och hummusfärgad att siktdjupet ligger på knappa 30 centimeter, troligtvis är orsaken den höga koncentrationen av mört. Abborrar i denna storlek på cirka 30 centimeter är mycket ovanliga i denna sjö.

Denna fina gös tog Lasse på trolling i skymningen på en vanlig vobbler. Denna fisk var en av de som kom upp när vi faktiskt aktivt sökte efter gös. Det är alltid roligt när man hittar det man letar efter.

Denna abborre tog jag på exakt samma ställe som jag tog mitt personliga rekord på gädda. Det var vi detta ögonblick som vi förstod att det måste finnas stora gäddor där som äter av den grövre betesfisken vilket visade sig stämma två månader senare.

Detta var min första och enda sutare som jag fick som bonusfisk när jag metade mört till gäddmetet. Otroliga krafter i en sådan liten fisk. Faktiskt så mäktigt att jag går i lite specimentankar. Den tvingade metspötoppen ned i vattnet på en meters djup och först trodde jag det rörde sig om en stor abborre men sedan såg jag den gula undersidan i vattnet och gissade på gädda ända tills en skäggprydd tandlös mun möter mig i vattenytan. Med tummgreppet lyfte jag försiktigt upp den och hade ingen aning om vilken art det var förrän jag kom hem och slog upp det.

Denna abborre tog jag förra sommaren och den var 40 centimeter lång och min näst längsta någonsin. Att få ta den på min favorit metod med en popper kändes fantastiskt. Ingenting i världen framkallar sådant adrenalin som den av att få se en stor aborre kasta sig efter ett ytgående bete.

Nedan är bara en snygg bild på en liten gäddas mun. Anthon har också fångat både öring och röding på ett trollingpass i Vättern men det finns det tyvärr inga bilder på. Mvh Team Snipa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela