Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Dagen före

Publicerad 2013-10-05 11:41:00 i Allmänt,

Anthon: Idag är det dagen före den veckoliga fisketuren. Om man skall tro på väderleken finns det risk för lite nederbörd både idag och imorgon (0 - 0.1 mm). Vinden kommer blåsa åt samma håll med konstant hastighet hela dagen (2 m/s).

Fina fisken som kommer ut på torsdagar på YouTube, bekräftar det vi vet om gäddans beteende. De sade att gäddan kommer in till kanten nu på hösten för att äta upp sig, så imorgon får vi leta efter fisken där. De skall även stå på den kant vinden ligger på mot, för att det är där som vattnet är syrerikt och födan finns.

I övrigt tror jag att vi kommer försöka att köra en del trolling, mest på grund av att det är lättare att hålla sig varm och torr vid trolling nu när det är så kallt ute, men det kommer nog även bli en del vanligt spinnfiske också.

Dessutom skall jag testa min nya jigg som jag precis satt in en skalle i. Skallen väger 5g och totalt väger alltsammans 32g. Det skall bli intressant, om jag kan fiska med den.

 

Då kroken inte är den största, har jag ett tackel till denna.

 

Vi får hoppas att den har en okej gång, annars får jag trixa lite med tyngder och grejer så att gången blir bra.

Som Lasse har kommit fram till skall jag inte ta med mig någon saft imorgon, då den verkar ge mig otur i fisket. Jag har hört att bananer skall ha denna effekt, men jag äter inte banan så jag har aldrig varit orolig för detta, men nu verkar det inte bättre än att jag har fått en fiende jag också.

Hursomhelst, skitfiske på er så hörs vi av senare (på måndag om jag inte misstar mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela