Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Håvarn diktar

Publicerad 2013-10-24 20:50:51 i Allmänt,

Anthon:
Som ett litet avbrott från allt tjöt
kommer här en dikt om när fisket går trögt

Regnet öser ner
jag vill inte va ute mer

Trollar med lång lina
i hopp om att kunna ta några fina

Jag vill ha fisk
men det är ingen risk

Hör bara deras gnat
om att jag vräker i mig mat

Såklart finns lyckliga stunder
som varar ett par sekunder

Plötsligt vaknar man med ett ryck
och i spöt känns ett knyck
och allas ansiktsuttryck

blir långa och bleka
och någon börjar tveka

Är det en fisk på kroken?
Sa dom såhär i handboken?

Helt orädda
vevar vi in vår gädda

Fotar och mäter
medans jag äter.

 

Fiska lugnt!
MVH Team Snipa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela