Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Livefisketävling

Publicerad 2013-10-17 18:11:00 i Allmänt,

Anthon: Äntligen har jag köpt mina lekanden som inte kom med i vår första beställning via internet. Det var en kort dag i skolan, så jag och Eric passade på att åka och hälsa på Lasse under hans prao i en lokal fiskebutik.

Det blev såklart den vanliga sorten, med bra rullning och liten storlek som passar genom mina spööglor.
 
Jag vill tipsa om Pike Open i Västervik som går nu i helgen och livesänds på YouTube från FishEco’s kanal med start idag kl 19:00, övrigasändningar kommer på fredag kl 12:00 och 18:30, och på lördag kl 12:00, 16:00 och 21:00.

Gäddfisketävlingen i Västervik skall bli spännande att följa. Det skall även finnas möjlighet att ställa frågor under varje sändning om man undrar över någonting. Jag hoppas bara på att de visar lite mer av själva fisket, än vad de gjorde senast. Då åkte de mest runt och intervjuade teamen som tävlade. De hade en intressant diskussion om detaljerade sjökort över mindre sjöar. Det gick i stort sett ut på att privatpersoner (som fiskar mycket i den sjön) åker fram och tillbaka och skannar av sjön. Sedan skall dessa data kunna laddas upp på deras databank för att kunna ge sjökort till många personer. Jag tycker det låter fantastiskt, hade varit perfekt att kunna komma till nästan vilken liten sjö som helst och ha tillgång till ett sjökort över den. Som jag bor hade detta varit rktigt bra att ha, då jag har många småsjöar i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela