Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Övernaturliga krafter?

Publicerad 2013-10-19 19:09:00 i Allmänt,

Eric:Ett stort förlåt till Jan O och Fisheco men jag och Lasse valde denna lördag att åka ut och fiska själva istället för att följa sändningarna under Pike open. Alla prognoser var värdelösa med snabbt sjunkande temperatur och lite vind samt alla proffsen sade att fisket kunde bli riktigt tufft. Självklart stämde det. Vi hade valt att lägga hela passet i en enda vik där vi hört rapporter om stor gädda men kylan gjorde det svårt att hålla uppe koncentrationen och spinnfisket övergick i trolling då man kan äta samtidigt och fly från kylan och hungern. Efter en lång trend av fisketurer som inte resulterat i något fick jag dock en liten gädda men lättnaden var desto större. Fördelen när det går dåligt är just det att man uppskattar även det minsta hugget.

Men glädjen varade inte länge innan Trollingkungen kvitterade, och ja, jag använder det uttrycket som om det vore en tävling men enligt Lasse gör jag allt till en tävling och varför kämpa emot Lasses stereotypa bild av mig som människa? Därför spenderades dagen med att göra hela fisketuren till en tävling. Evig ära till den man som kunde veva snabbast, tappa flest beten, kasta längst och så vidare.

Tyvärr måste jag också nämna något i detta inlägg som Lasse tvingade mig till. Efter att jag fått min gädda körde vi vidare och Lasse sade att om 20 sekunder så kommer jag få fisk och det visade sig stämma. Ett mirakel från självaste Gud herren själv tror Lasse men räknar man långsamt och flera gånger under varje tur kommer det tillsist att fungera. Det får bli veckans visdomsord från oss. Mvh Team Snipa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela