Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Sommarens facit

Publicerad 2013-10-01 20:06:00 i Allmänt,

Lasse: Den här sommaren har varit väldigt intressant och lärorik om man kollar på fisket. Det har gått bra för vissa och mindre bra för andra. I början av sommaren fiskade vi klassiskt, det vill säga att vi åkte till något näckrosfält, fiskade av stället med ett vassdrag och åkte vidare till nästa ställe. Men efter ett par gånger insåg vi att om vi vill få de lite större exemplaren är vi tvungna att gå upp i betesstorlek och byta fiskeplatser. Eric var faktiskt den förste som vågade ta steget och började experimentera med lite större gummibeten. Jag kommer ihåg första gången Eric testade sitt gummiexperiment, jag var väldigt skeptiskt till att det skulle funka men efter den fisketuren förstod jag att det var ett perfekt drag för våra vatten.

 
Den här gäddan var en höjdare av sommarens alla gäddor! Gäddan togs på ett av Erics gummiexperiment.
 

Jag blev så övertygad att jag direkt köpte eget material för bygget av ”gummiexperimentet” och sen dess fiskar till och med jag med denna metod.I början av sommaren trollade vi också mycket, dock blev det allt mer sällan för varje gång vi var ute. Inte bara för att det nappade sämre på trolling men också på grund av att vissa medlemmar i teamet inte tycker om trolling, tyvärr! Det har en anledning till varför jag kallas för trollingkungen. Jag hoppas att det kommer igång med trolling nu igen, nästa tisdag är det nämligen dags för Fishecos livefiske som den här gången skulle handla om trolling. 

 
Därför heter vi Team Snipa.
 

Som jag redan sa i början så har det gått bra för vissa och mindre bra för andra. Anthons sommarfiske har varit, ja hur ska man säga, väldigt speciellt. Det har helt enkelt inte nappat för honom. Dels tror vi att det beror på att Anthon inte använder samma drag som vi gör men också för att Anthon hellre sitter/ligger längst fram i båten och dricker saft eller äter. Men förra fisketuren hände något som händer väldigt sällan, Anthon fick fisk. Kanske beror det på att Anthon har ändrat sin taktik eller så beror det på att saften har tagit slut.

 
Ännu en liten snipa.
 
Men som sagt så ändrade vi inte bara på betesstorleken. Vi började också allt oftare fiska på djupbranter. Vi har redan länge vetat att det finns fler stora gäddor på sådana ställen än i kanten, men aldrig testat det, om inte väldigt sällan. Nu på sommaren var det då dags att testa det lite effektivare. Det gick förvånansvärt bra att fiska på djupbranter, så vi lyckades få några gäddor. Jag tror och hoppas att vi fortsätter med det tills nästa fiskesäsong, men ännu är den här inte slut. Skitfiske på er alla, det gäller även er Anthon och Eric. Mvh Team Snipa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela