Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Vätternturen

Publicerad 2013-10-31 19:55:52 i Allmänt,

Anthon: Som ni vet nu så var jag ute och trollade i Vättern. Det gick, enligt mig bra, då vi totalt fick sex stycken fiskar. Vi var tre personer och turades om att drilla de fiskar som nappade. Jag, som aldrig hade gjort något liknande, hade inte den bästa tekniken men lärde mig succesivt under dagen med coaching av kaptenen. Laxen hade nog inte riktigt hunnit ner till det stället där vi fiskade. Däremot så nappade det röding och öring. Den största rödingen som drogs upp, blev min tillsammans med en av öringarna.

 
 

Efter att ha varit ute exakt hela dagen, kom jag i alla fall hem med min storfångst, en fin röding och en fin öring. Det var för övrigt den allra första gången jag var fiskade lax och då även första gången jag drillade laxfiskar.

 

Båten var riktigt fin och det gick bra att vara i den hela dagen med pastasallad som proviant.

 

Efteråt var jag riktigt trött, men väldigt glad och lycklig efter mitt livs första vätterntur. Jag hoppas verkligen att jag får möjlighet att göra om det för det var riktigt roligt och lärorikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela