Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Lycka trots misstag

Publicerad 2013-09-29 21:24:50 i Allmänt,

Anthon: Som sagt så har de grejer som vi beställde via nätet kommit till oss nu. Tyvärr fick inte jag allt som jag hade bett om. Trollingpojken hade glömt att beställa mina lekanden! Så nu måste jag försöka fiska utan dem. Jag har en eller två färdiga tafsar kvar, men om jag skall hålla på och fånga så många gäddor som jag hittills denna säsong kommer de inte räcka särskilt länge. Tyvärr är sanningen den att jag inte alls fått mycket fisk över huvud taget, om man räknar samman alla mina tagna gäddor i år kommer man inte ens över 10 stycken. Jag fiskar och fiskar, men det är bara Eric och Lasse som drar fisk. Men senast vi var ute och stod inne i en vik i skydd från vinden, satsade jag och kastade ett fint kast med min getingula Zalt.
Draget landade drygt en meter från sjökanten och låg och guppade på ytan. Efter endast ett par vevtag blev det tungt och på kroken satt en liten fin gädda. Det var riktigt länge sedan jag drillade en fisk och lyckokänslan av denna gädda var riktigt stor.

Efter en kort och skonsam avkrokning i vattenytan var det dags att låta denna pigga, kalla och älskade gädda simma hem igen.

Vad Lasse i alla fall inte glömde var jiggarna, så nu skall de bara tacklas. Troligtvis tänker jag ta ett mindre huvud (ca 7 g) och en enkel stingerkrok som fästes bak och under på jiggen. Eric (som har lite mer erfarenhet av dessa jiggar) säger att det kan bli lite problematiskt med ett så lätt huvud. Han menar att jiggen kanske kommer tappa sin gång och snurra vid för hög hastighet. Om det visar sig sedan att han har rätt får jag överväga att tynga den på något sätt så att den går som jag vill.

Jag hoppas att inte fler beställningstabbar kommer att finnas med i Teamets historia. Det gäller att läsa och kontrollera inköpslistan både en och två gånger innan man klickar på ”Godkänn”.

Med Vänliga Hälsningar Team Snipa

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela