Teamsnipa.blogg.se

Team snipas blogg, Det ska se ut så!

Tävlingslinan

Publicerad 2013-09-05 18:01:00 i Allmänt,

Anthon: Det nalkas fisketävling och vi är i full gång med förberedelserna. Min lina fastnade i motorn och jag tappade mestadels av vad jag hade. Jag har dock fiskat med den lilla bit lina jag hade kvar, men nu inför tävlingen kände jag att det var dags för en ny.

Det blev Strike Pros Strike Wire Extreme i färgen ”moss green”.

Jag ångrar inte dagen då jag bytte upp mig från nylonlina till superlina. I nylonlinan fanns alldeles för mycket stretch vilket gjorde att man inte hade den önskade kontakten med betet och fisken. Superlinorna är flätade och stumma, vilket gör att du kan ha en tunn diameter med bra brottstyrka och direktkontakt med vad som finns i andra änden. Jag själv har ännu inte hittat den perfekta linan för mig, det kanske beror på mitt spö och min rulle, men jag hoppas att mitt senaste köp skall falla mig i smaken.

Jag passade även på att köpa en, för mig, större jigg (15g huvud och totalt ca 40g) och en Storm wobbler. Wobblern är en Storm Doom Bell Shad-O. Den väger ca 35g och jobbar på 2-3 meters djup. Den har stora rasselkulor vilket gör att den får en högljudd gång för att locka gäddan till hugg. Den skall gå att fiska på många olika sätt, både lite snabbare och med ryck, lite vad man känner för helt enkelt.
 
Här är en film med tips om hur man kan fiska wobblern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen till Team snipa. På den här bloggen kommer du att kunna följa hur 3 fiskegalna killar försöker få drömfångsten. Teamet består utav Vasskungen Eric, Håvarn Anthon och Trollingkungen Lasse. Om du är ute efter bilder på stora fiskar är den här bloggen långt ifrån optimal, men om du gillar små och många fiskar så är du helt rätt ute! Vi hoppas att du gillar bloggen och glöm inte att kommentera vad du tycker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela